Fokusovaná rázová vlna

Fokusovaná rázová vlna je zariadenie, ktoré prenáša pomocou akustickej vlny vysokú energiu priamo na postihnuté miesto. Rázová vlna má uplatnenie predovšetkým v rehabilitácii, ortopédii, športovej medicíne a v neposlednom rade aj vo fyzioterapii. Princíp rázovej vlny je v tom, že vysoká energia preniká priamo do väzivového a myoskeletálneho tkaniva so subchronickými a chronickými stavmi a v šľachách a mäkkom tkanive spúšťa liečebné a regeneračné procesy. Fokusovaná rázová vlna má analgetický účinok, takže odstraňuje bolesť, urýchľuje hojenie a obnovuje pohyblivosť. Dĺžka terapie trvá okolo 10 minút a pre dosiahnutie účinku je nutné absolvovať tri až štyri procedúry ideálne v týždenných intervaloch.

Kedy sa fokusovaná rázová vlna používa

Fokusovaná rázová vlna sa používa napríklad pri liečbe tenisového lakťa a iných entezopatiách. Veľmi efektívna je pri bolestiach spôsobených pätnou ostrohou. Skvelých výsledkov dosiahnete aj pri liečbe Iliotibiálního syndrómu (ITBS). Fokusovaná rázová vlna má minimálne vedľajšie účinky - u citlivejších pacientov môže dôjsť k začervenaniu kože prípadne sa vyskytne mierny opuch.

Najčastejšie sa rázová vlna aplikuje pri:

• Bolesti horných a dolných končatín
  • Pri liečbe tenisového lakťa a ďalších bolestí v tejto oblasti
  • Rehabilitácii zápalu Achillovej šľachy
  • Bolesti pri veľkej záťaži kolena
  • Bolesti a pôsobení tlakov na holennú kosť

Rázovú vlnu neaplikujeme v týchto prípadoch:

• Nádorové ochorenie pacienta
  • Zápalové ochorenie