Kyslíkový koncentrátor

Kyslík je dôležitý pre každý živý organizmus. V súčasnej dobe sme vystavení nedostatku kyslíka a bývame vystavení znečistenému ovzdušiu. Pri veľkom strese ľudské telo spotrebuje viac kyslíka než v pokojovej fáze. Medzi kúpeľné procedúry sa začína presadzovať kyslíková terapia (oxygenoterapia), ktorá sa používa ako liečivo pri rôznych problémoch s pľúcami. Kyslíkovú terapiu zaisťuje špeciálny prístroj - kyslíkový koncentrátor, ktorý môže pomôcť osobám s ochorením pľúc, priedušiek alebo srdca. Využíva sa tiež pre terapiu zhubných nádorov, regeneruje organizmus, posilňuje imunitu, spomaľuje proces starnutia a je taktiež prospešný pri poruchách spánku.

Funkcie a využitie kyslíkového koncentrátora

Kyslíkový koncentrátor vyrába čistý kyslík, ktorý lepšie okysličuje vnútorné orgány a tkanivá. Kyslíková terapia prebieha na princípe vdychovania kyslíka o väčšom objeme, než aký sa nachádza vo vzduchu. Kyslíkový koncentrátor predstavuje spoľahlivý a efektívny zdroj doplnkového kyslíka. Kyslíková terapia však nie je určená iba pacientom, ktorí trpia priamo pľúcnymi aj mimo pľúcnymi chorobami, ale je vhodná takmer pre každého. Veľmi často využívajú kyslíkové koncentrátory športové kluby, wellness centrá či rehabilitačné zariadenia. Kyslík funguje ako životabudič a má pozitívny vplyv na celý ľudský organizmus.

Prenosný kyslíkový koncentrátor

Kyslíkový koncentrátor I go

Prenosný kyslíkový koncentrátor je praktická pomôcka pre osoby s dýchacími ochoreniami. Prenosné kyslíkové koncentrátory majú spravidla kvalitné vymeniteľné batérie a možno ich nabíjať aj cez zásuvku v aute. Prenosné kyslíkové koncentrátory spĺňajú prísne bezpečnostné normy leteckej prevádzky. Obvykle sú robustné a majú praktický batoh s kolieskami a výsuvným držadlom pre jednoduchú manipuláciu.

Kyslíkový koncentrátor pre domáce použitie

Kyslíkový koncentrátor DeVilbissKyslíkové koncentrátory pre domáce použitie zaisťujú nepretržitý prísun kyslíka pre pacientov, ktorí využívajú kyslíkovú terapiu pri liečbe pľúcnych ochorení. Kyslíkové koncentrátory sú kvalitné a vedľa domáceho použitia sa môžu využívať na klinikách a v zdravotníckych organizáciách. Kyslík sa aplikuje prostredníctvom masky po dobu až 16 hodín denne. Kyslíkové koncentrátory sa môžu ľubovoľne posúvať z miesta na miesto. Kyslík sa spravidla aplikuje na odporúčanie lekára. Kyslíkové koncentrátory sú s ohľadom na domáce použitie veľmi tiché. Kyslíkový koncentrátor je vybavený bezpečnostnými prvkami, aby sa predišlo ohrozeniu zdravia pacientov.