Najčastejšie príčiny bolesti päty

Bolesť päty patrí v dnešnej dobe k veľmi častým problémom, ktoré trápia našu populáciu. Bolesť päty má samozrejme, ako každá iná bolesť, vždy nejaké príčiny. Medzi najčastejšie príčiny bolesti päty patrí bezpochyby pätná ostroha, ktorá je veľmi nepríjemnou záležitosťou a postihuje veľmi často ženy a mužov po päťdesiatke. Ďalšia príčina, ktorá má za následok bolesť päty je Haglundova exostóza. Tá väčšinou pacientov trápi na zadnej strane samotnej pätnej kosti a veľmi často má na svedomí tiež bolestivé problémy s Achillovou šľachou. Ďalšie bolesti, ktoré sa pomerne často ozývajú na vonkajšej strane päty, vychádzajú z prebiehajúcich šliach za vonkajším členkom alebo tiež pri neprimeranom tlaku na niektorý z nervov v danej oblasti. Naproti tomu väčšinou bolesť päty na vnútornej strane je spôsobená najčastejšie problémami s plochými nohami. Časté bolesti päty majú za následok najrôznejšie športové úrazy. Bolesti v oblasti päty nie je dobré brať na ľahkú váhu, a tak je vždy dobré špecifikovať príznaky a navrhnúť čo najefektívnejšiu možnosti liečby. Bolesti päty môžu zmierňovať gélové vložky do topánok.

Pätná ostroha

Pätná ostroha je jedna z najčastejších príčin vzniku bolesti päty. Ostroha väčšinou vzniká v dôsledku veľkého preťaženia väzivového aparátu nohy, kde v oblasti úponu nedochádza k dostatočnému okysličeniu tkaniva, čo má za následok obmedzenie prísunu živín a odvod odpadových látok z danej oblasti. Vďaka týmto problémom začne v päte dochádzať k tzv. chemickému zápalu, ktorý spôsobuje práve nedostatočný prísun živín do nami namáhaných mäkkých tkanív. Najčastejšie sa prejavuje veľmi nepríjemnou bolesťou v oblasti päty a jej okolia. Pri tejto bolesti sa odporúča zaobstarať si do topánok gélové alebo penové vložky, ktoré dokážu tlmiť nárazy päty pri došliapnutí nohy na podložku.

Bolesť päty pri došľape

Bolesť päty pri došľape je veľmi nepríjemná bolesť, ktorá nás obmedzuje pri každodennej chôdzi. Príčin nepríjemnej bolesti pri došliapnutí môže byť niekoľko a existuje celý rad patologických stavov, ktoré sa objavujú v oblasti päty. Bolesť päty pri došľape spôsobuje napríklad syndróm pätovej ostrohy, neurologické príčina, artritída alebo úraz. Najčastejším dôvodom bolesti spodnej časti päty pri došľape je plantárnej fasciitída, nazývaná tiež ako plantárna fascióza.

Haglundova päta

Haglundova päta je diagnóza pre veľmi nepríjemný výrastok, ktorý sa objavuje na zadnej časti pätovej kosti pred úponom Achillovej šľachy. Tento výrastok dráždi v členkovom kĺbe pri pohybe väzivové tkanivo medzi Achillovou šľachou a exostózou. Hlavným príznakom tejto diagnózy je častá bolesť v oblasti pätnej kosti pri úpone Achillovej šľachy, ktorá sa stupňuje pri väčšej záťaži alebo pri chôdzi do schodov.

Achillodýnia

Trpíte častými bolesťami päty v oblasti Achillovej šľachy, ktoré sa objavujú hlavne pri chôdzi alebo inej aktívnej činnosti? Achillova šľacha je jednou z najdlhších a jednou z najsilnejších šliach v tele. Táto nepríjemná bolesť v oblasti päty a Achillovej šľachy sa nazýva ako Achillodynia. Ide o bolestivý stav, ktorý porušuje zásadným spôsobom elasticitu šľachy a tiež jej samotnú štruktúru. Pri tejto bolesti nie je dobrá dlhodobá ignorácia bolesti, pretože môže dôjsť až k pretrhnutiu Achillovej šľachy. K danému stavu dochádza najčastejšie u športov, ktoré sú typické k rýchlym šprintom a odrazom. Pomôcť si môžete aj tejpováním kde máte niekoľko možností:

1. Kombinácia šľachovej korekcie na tendo Achillis a základnej inhibičnej techniky  na m.triceps surae na zníženie jeho napätia.1. Kombinácia šľachovej korekcie na tendo Achillis a základnej inhibičnej techniky  na m.triceps surae na zníženie jeho napätia.

2. Predošlá kombinácia doplnená o priestorovú korekciu I tapom nad miesto najväčšej bolesti a zdurenie na jeho nadľahčenie.

3. Kombinácia šľachovej korekcie na tendo Achillis a väzivovej techniky na lig.plantare longum a aponeurosis plantaris na podporu podelnej klenby so spoločnou kotvou.