Antidekubitné matrace na všetky lôžka

Najpredávanejšie

9 položiek celkom

Cena

196733

Antidekubitné matrace sa môžu používať na polohovacie lôžka, rovnako sú aj vhodné na štandardné lôžko. Tieto špeciálne matrace sú vyvinuté pre pacientov, ktorí sú dlhodobo pripútaní na lôžko a hrozí im riziko výskytu preležanín (dekubitov). Minimalizujú mechanické rozloženie tkaniva a dokážu rozložiť tlak rovnomerne na celú matrac. V tejto kategórii ponúkame antidekubitné matrace penové, mäkčené, s pamäťou alebo vzduchové.

Prevádzkovateľ elektronického obchodu nespolupracuje so zdravotnými poisťovňami a preto sú všetky antidekubitné matrace plne hradené zákazníkom.

Ako vznikajú dekubity

Dekubity trápia hlavne v nemocničnom prostredí veľké množstvo pacientov. Preležaniny sa dajú charakterizovať ako lokálne poškodenie buniek, ktoré vzniká dlhodobým pôsobením tlaku v malej lokalizovanej oblasti. Daný tlak, prípadne trecie sily spôsobia poruchu mikrocirkulácie s následnou hypoxiou, čo po čase vyústi do vzniku chronického bunečného poškodenia, tzv. dekubitu. Pod miestom tlaku dochádza k oslabeniu zásobovania tkanív kyslíkom a živinami, čo následne vedie k ich odumieraniu. Dekubity predstavujú veľké riziko hlavne preto, že vznikajú u rizikových pacientov pomerne rýchlo, niekedy už po niekoľkých hodinách ležania na lôžku. Antidekubitné matrace a pomôcky môžu výrazne znížiť riziko vzniku dekubitov a zabrániť ich skorému vzniku.

Faktory ovplyvňujúce vznik dekubitov

Preležaniny dokážu pacientom spôsobiť pomerne veľké bolesti a aj napriek neustálej snahe o vývoj nových materiálov a celkového pokroku v oblasti modernej medicíny ostávajú v rámci zdravotnej starostlivosti rozsiahlym problémom. Samotná veľkosť danej chronickej rany je závislá od veľkosti sily tlaku, doby trvania samotného tlaku ale aj od individuálneho zdravotného stavu každého pacienta. Pokiaľ pacienta nemá správnu výživu, má ochorenia cievneho alebo nervového systému alebo trpí nadváhou, tak bude výrazne náchylnejší k vzniku preležanín. Na vzniku dekubitov sa taktiež podieľa vplyv vonkajšieho prostredia, ako napríklad vlhkosť a teplota vzduchu alebo aj vek pacienta. Riziko vzniku dekubitov taktiež výrazne rastie pokiaľ lôžko daného pacienta nie je vybavené antidekubitným matracom alebo antidekubitnými pomôckami. Podľa veľkosti bunečného poškodenia môžeme proleženiny deliť do viacerých kategórii, od začervenania kože, cez čiastočnú stratu kožného pokryvu, až po úplnú stratu kože a podkožia. Medzi najčastejšie miesta výskytu dekubitov je možné zaradiť sedacie kosti, paty, kotníky a oblasť nad krížovou kosťou.

Prevencia zabraňujúca vzniku dekubitov

Aj napriek preškoleniu zdravotného personálu a vývoju stále nových preventívnych pomôcok počet dekubitov rastie. Je preto důležité aktívne pracovať na ich prevencii, pretože liečba už vzniknutej preležaniny môže byť veľmi náročná a môže trvať dlhú dobu. Za najlepšiu prevenciu k vzniku dekubitov je možné označiť neustále menenie polohy samotného pacienta na lôžku. Aj preto predstavujú dekubity najväčšie riziko u pacientov v bezvedomí alebo u kvadruplegikov a paraplegikov. Je preto dôležité polohovať pacienta na lôžku každé 2-3 hodiny, aby nedochádzalo k príliš dlhotrvajúcemu tlaku na jednu z rizikových častí tela. Ďalej je taktiež nesmierne dôležitá správna hygiena pacienta a zaistenie optimálnej teploty a vlhkosti v miestnosti.

Význam antidekubitného matraca v prevencii a liečbe dekubitov

Obrovský význam v rámci prevencie dekubitov majú antidekubitné pomôcky a antidekubitné matrace. Tie dokážu rovnomerne rozložiť tlak na telo pacienta a tak zabrániť hlavnému negatívnemu faktoru vzniku preležanín. Antidekubitné matrace sú vyrobené zo špeciálne navrhnutých materiálov a delia sa na aktívne a na pasívne antidekubitné matrace. Pacient sa do antidekubitného matracu zanorí omnoho hlbšie, čím dochádza k rovnomernejšiemu rozloženiu váhy pacienta na lôžku. Pasívne antidekubitné matrace sú nenáročné na údržbu a nevyžadujú pripojenie agregátu. Sú vhodné pre pacientov v rámci rekonvalescencie po úraze alebo operacii a pre dlhodobo chorých pacientov pripútaných na lôžko. Svoje uplatnenie nájdu v nemocniciach, domovoch dôchodcov a taktiež aj v domácnostiach. Pasívnu antidekubitnú matrac si môže preto zakúpiť do domácnosti aj úplne zdravý človek, ktorý si chce dopriať príjemný spánok a maximálny komfort.

Benefity antidekubitných matracov

Medzi najväčšie výhody pasívnych antidekubitných matracov napríklad ich cena a fakt, že okrem liečby a prevencie dekubitov prispievajú taktiež k podpore krvného a lymfatického obehu. Vhodný antidekubitný matrac je ideálne doplniť antidekubitnými pomôckami, ako napríklad špeciálnymi opierkami, polohovacími klínmi a valcami, či špeciálnym antidekubitným vankúšom.

Antidekubitné matrace na RehabilitačnéPomôcky.sk

V našej ponuke nájdete iba antidekubitné matrace od preverených dodávateľov. Radi Vám s výberom antidekubitného matraca poradíme na našej zákazníckej linke +420 800 200 900.