Videonávody tejpovanie

 

Tejpovanie zápästia

V tomto videonávode Vám ukážeme tejpovanie zápästia pre jeho stabilizáciu, vhodné napríklad po poranení zápästného kĺbu alebo pri hypermobilite. Zápästie budeme stabilizovať pomocou funkčnej korekcie, vykonáme inhibíciu k uvoľneniu svalov predlaktia a doplníme o mechanickú korekciu pre stabilizáciu samotného zápästia.


Tejpovanie ramena

Tejpovanie ramena je vhodné pri poúrazových stavoch, preťažení ramena alebo pri nešpecifickej bolesti v ramennom kĺbe. Deltový sval budeme inhibovať k jeho uvoľneniu a k zníženiu jeho napätia. Pásku teda lepíme na natiahnutý ramenný sval, avšak bez natiahnutia pásky. Druhá tejpovacia páska dopĺňa aplikáciu mechanickou korekciou, ktorá slúži k centrácií ramenného kĺbu.


Tejpovanie členku

V tomto videonávode Vám ukážeme, ako vykonávať tejpovanie pri nestabilite vonkajšieho členku, ktorá je spôsobená výronom. Táto technika dodá členku spevnenie a istotu. Tejpovaciu pásku v tomto prípade lepíme v aktívnej zóne s napätím 75-100% a kotvu tejpu lepíme bez natiahnutia. Pri aplikácii pásky na chodidlá môžete pre zlepšenie lepivosti použiť lepidlo na tejpy v spreji.


Tejpovanie kolena

Tejpovanie kolena patrí medzi najčastejšie využívané techniky tejpovania. Tejpovacia páska sa lepí bez napätia v čo možno najväčšom ohnutí kolena. Táto aplikácia pomáha odstrániť opuch, znížiť bolestivosť a urýchliť hojenie kolena.


Tejpovanie chrbta

Tejpovanie chrbta v bedrovej oblasti je jednou z najjednoduchších, ale zároveň najúčinnejších metód tejpovania. Tejpovaciu pásku lepíme bez napätia na natiahnutý chrbát. Tejpovacia páska po nalepení oblasť odľahčuje a pomáha uvoľniť stuhnuté alebo natiahnuté svaly.


Tejpovanie kolenného väzu

Tejpovanie kolenného väzu dodáva istotu poraneným alebo oslabeným kolenám. Pri tejto aplikácii sa tejpovacia páska lepí v oblasti väzu s plným napätím, pri miernom pokrčení kolena.


Tejpovanie trapézu

Tejpovanie trapézového svalu patrí medzi časté tejpovacie techniky. Používame ju pri akútnom ústrele krčnej chrbtice, pri preťažení trapézového svalu z častého sedenia pri PC alebo aj zo stresových príčin. Trapézový sval budeme inhibovať k jeho uvoľneniu a k zníženiu jeho napätia. Tejpovaciu pásku teda lepíme na natiahnutý sval (od ramena smerom k záhlaviu pri úklone krčnej chrbtice na opačnú stranu s ľahkou rotáciou). To isté zopakujeme na druhej strane.


Tejpovanie zadného stehenného svalu

V tomto videonávode Vám ukážeme tejpovanie stehenného svalu. Býva často bolestivý z dôvodu preťaženia, pretiahnutia alebo i mikrotraumatizácie. Opäť použijeme inhibičnú techniku ​​na odľahčenie poškodeného svalu. Pásku vymeriavame od hlavičky fibuly po sedací hrboľ v natiahnutom segmente (pokrčenie a vnútorná rotácia v bedrách, napnutie kolena).


Tejpovanie kolena a predného stehenného svalu

Ak je zvýšené napätie predného stehenného svalu spojené s bolestivosťou na prednej strane kolena, použijeme túto techniku. Dĺžku tejpu vymeriavame v zanožení bedrového kĺbu a v pokrčení kolenného kĺbu od prednej hornej spiny až po drsnatinu holennej kosti. Jedná sa o kombináciu inhibičnej techniky stehenného svalu a priestorovej korekcie kolena.


Tejpovanie achilovky a lýtka

Táto technika je vhodná pri bolestiach Achillovej šľachy. Jedná sa o zápal šľachy a okolitých mäkkých tkanív. Použijeme kombináciu šľachovej korekcie na Achillovu šľachu a inhibičnú techniku ​​na lýtkový sval k zníženiu jeho napätia. Dĺžku tejpu pre šľachovú korekciu vymeriame od pätnej kosti až do polovice lýtka a lepíme s napätím 75%. Inhibičnú techniku ​ lýtkového svalu vymeriame opäť od pätnej kosti až po kondyly stehnovej kosti a tejp rozstrihneme na Y, aby sme mohli obkrúžiť lýtkový sval.


Tejpovanie predlaktia

V tomto videonávode si ukážeme tejpovaciu techniku ​​na odľahčenie bolestivého predlaktia. Môže sa jednať o preťaženie z raketových športov alebo z práce na počítači. Dĺžku tejpu si vymeriame od mediálneho epikondylu po kostičky prstov, tejp preložíme, zdvojíme a vystrihneme otvory pre dva, tri a štyri prsty. Lepíme inhibičnou technikou pre odľahčenie svalov predlaktia.


Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie